کد خبر 1225798
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۷
کرونا در جهان/ فوت ۷۹۶۹ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته+ جدول تغییرات

طبق آخرین آمار جهانی در شب گذشته بیش از ۳۶۶هزار نفر در سراسر جهان به ویروس کرونا مبتلا شدند و ۷۹۶۹ نفر جان خود را از دست دادند.

به گزارش مشرق، بر اساس آخرین آمار جهانی پایگاه اطلاعاتی "worldometer" تا صبح امروز ۱۷۱ میلیون و ۹۳۸ هزار و ۵۸۶ نفر در جهان به ویروس کرونا ــ کووید۱۹ ــ مبتلا شده‌اند که از این تعداد، ۳ میلیون و ۵۷۵ هزار و ۷۸۲ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

از مجموع تعداد مبتلایان در جهان، تاکنون ۱۵۴ میلیون و ۴۲۷ هزار و ۹۰۱ نفر بهبود یافته و توانسته‌اند این بیماری را شکست دهند.

کشور آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان در جهان با افزایش ۱۲ هزار و ۹۷۶ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۳۴ میلیون و ۱۳۶ هزار و ۷۳۸ نفر مبتلا رسیده است؛ تاکنون ۶۱۰ هزار و ۴۳۶ آمریکایی مبتلا به کووید۱۹ در این کشور جان خود را از دست داده‌اند.

کشور هند پس از آمریکا در رده دوم جهان قرار دارد که با افزایش ۱۳۳ هزار و ۲۲۸ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۲۸ میلیون و ۳۰۷ هزار و ۸۳۲ مبتلا رسیده است؛ در این کشور تاکنون ۳۳۵ هزار و ۱۱۴ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

کشور برزیل به‌عنوان سومین کشور جهان با افزایش ۷۷ هزار و ۷۹۸ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۱۶ میلیون و ۶۲۵ هزار و ۵۷۲ مبتلا رسیده است؛ در این کشور تاکنون ۴۶۵ هزار و ۳۱۲ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

کشورهای فرانسه، ترکیه، روسیه، انگلیس و ایتالیا نیز به‌ترتیب با ۵ میلیون و ۶۷۷ هزار و ۱۷۲، ۵ میلیون و ۲۵۶ هزار و ۵۱۶، ۵ میلیون و ۸۱ هزار و ۴۱۷، ۴ میلیون و ۴۹۰ هزار و ۴۳۸ و ۴ میلیون و ۲۲۰ هزار و ۳۰۴ نفر مبتلا در رده‌های چهارم تا هشتم جهان قرار گرفته‌اند.

همچنین کشورهای آرژانتین با ۳ میلیون و ۸۱۷ هزار و ۱۳۹ مبتلا و آلمان نیز با ۳ میلیون و ۶۹۲ هزار و ۹۰۸ نفر مبتلا در رده‌های نهم و دهم جهان قرار دارند.

از لحاظ تعداد بهبودیافتگان نیز کشورهای آمریکا، هند و برزیل به‌ترتیب با ۲۷ میلیون و ۹۴۰ هزار و ۹۱۸، ۲۶ میلیون و ۱۷۹ هزار و ۸۵ و ۱۵ میلیون و ۶۸ هزار و ۱۴۶ نفر بهبودیافته در رده‌های اول تا سوم قرار دارند.

جدول زیر آخرین تغییرات تعداد مبتلایان،‌ فوتی‌ها و بهبودیافتگان کرونا در سطح جهان را (مربوط به ۱ ساعت گذشته) نشان می‌دهد:

کرونا ,

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس